Herný žáner Beat 'em up je pravá "maringotková" automatová klasika. Štandardne išlo o 2D bojovku s pokračujúcim skrolovaním obrazu prevažne doprava /na pomalších šunkách sa obrazovka len flip-flop prepla/ a s veľmi jednoduchou hrateľnosť. Každú scénu prednostne holými rukami vyčistíte od nespolupracujúcich občanov a inej hávede. Kooperatívny režim je vítaný, kto by už len hral Ninja korytnačky sám, jasnačka. Ako sa výpočetný výkon zvyšoval, prešlo sa plynulo do troch rozmerov a dnešné gamesy ako Bayonetta, Devil May Cry dokonca God of War patria voľne práve do tejto katégorie aj keď to už nie je hlavne na tie holé päste.
Renegade
Dnes však ostaneme v 2D rozmere. Pre mňa ako speccy-mana bola povinná jazda Renegade séria. Fantastické hry, ktoré nám prašivé atari nesmierne závidelo, s excelentným tempom, grafikou, hrateľnosťou, kombináciami uderov, kooperácia. Z tých novších /aj dnes sa robia hry pre spectrum vo veľkom/ je to nový 50 fps !! remake jednej z najstarších automatových skrolujúcich bojoviek Kung Fu Master /na spektre ako Mister Kung Fu/ alebo neuveriteľná konverzia z 8 bit NESu Mighty Final Fight. V príprave je ďalšia bomba No mercy, ruský dev tím.
Street of Rage
Presne v tomto momente už nie je možné spomenúť dvoch titánov. Final Fight /Capcom/ - arcade keksík, obrovské sprajty, kopa enemákov na ploche, tučná gameplay. Konverzie na všetky herné platformy na svete. Neskoršie diely doplávali až ku PS3ke. O kom však chcem naozaj hovoriť je Street of Rage séria a rozhodne to druhé pokračovanie - Street of Rage 2 pre domácu Sega Megadrive. Táto hra sa pyšnila tým, že zo zlomku výkonu oproti superdrahým arcade kabinetom vyťažila "úplne" rovnaký výsledok. Tá hra bola tak dobrá, dnes už kultový status, že z MD ju naportovali vyššie do sega herne /system Sega Mega Play/. Legendárny soundtrack, počúvajte a žasnite. Chystaný štvrtý "2D, pixel art" diel pre moderné mašiny po 25 ročnej pauze je pod prísným drobnohľadom fanúšikov série. Rodinné zlato.
Paprium /ofiko webpage/ pre Sega Megadrive. Toto bude ťažké. Malo /ešte má?/ isť o ultimatívnu beat 'em pre megadrive. Absolútne využitie jej hardvéru. Nádherné farby, skroling, super veľké sprajty, každý frame napchatý grafikou a efektami. Prvé zmienka o projekte na vianoce roku 2012 a dodnes jej tu niet. Nechcite vedieť koľko zlej krvi, obviňovaní z podvodov okolo nej bolo a je. Sledujem to od začiatku a je to veľmi škaredé. Hra mimimálne po technickej stránke chčije na hrob Street of Rage 2 a skutočne vyzerá ako pravá automatovka, eh.
>>> Metro Siege <<<
Článok však vznikol kvôli úplnej inej hre a inej mašine. Nový kôň v stajni, ktorý ma inšpiroval ku písaniu - hra Metro Siege od trojice Pixelglass, BitBeamCannon a Enable Software pre najjednoduchšiu OCS "original chip set" Amiga 500 s 1 mega RAM. Vuhhhhhúú. Stará amča sa megadrajvu alebo arcade molochom nemôže výkonnostne rovnať ani v drogovom opojení /veĺmi rýchlo prekročíte možnosti pomalej RAM a všetky full frame operácie, vôbec veľké prenosy dát, sú cesta do pekla/. Work-in-progress výsledok vo videu nižšie je však prenádherný. Čumte.
Intervijú. Hra sa okrem amigy objaví aj na konzolách či PC a pokúsia sa aj o cross platform kooperatívny mulťák. Skroluje to paralaxne, používa to viac ako 32 bežných farieb naraz na ploche /cez 60 pomocou cooper a sprajt trikov + špeci animačný modul a režim pre blitter/. Uhýbanie, blokovanie, protiútok, chytanie, hádzanie, omračovanie a špeciality vlastné každej hernej postave. Podpora pre gamepady - s jednotlačítkovým joystickom si rozhodne nevystačíte. Podľa úspechu hry, zarobených peniažkov a voľného času by radi spáchali aj AGA verziu /typicky Amiga 1200 s rozšírenou farebnou paletou a flexibilnejšou prácou so sprajtami, rýchlejšie CPU, rýchlejší blitter/ alebo dokonca aj pre high-end akcelerované amigy, kde už s farbami, rozlíšením alebo počtom a veľkosťou sprajtov už žiadne problémy nebudú. Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom, heh.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****