Po dôkladnej analýze mi z toho vyšla práve tá pošahaná hra pre sega Dreamcast. Z bodu A do B skrze precíznu optimalizáciu presunu pod písmenom C. Komplexný myšlienkový konštrukt. Následujte ma. Najskôr to čo mi až príliš bije do očí. Priemerná rychlosť v behu dobrého amatéra, keď ide v režime "na pohodu", je 5 minút na jeden kilometer na rovnom, hladkom asfalte bez kamienkov v adidas boost cvičkách za 159 euro. Hore brehom so 6% stúpaním už budete na kilometer potrebovať asi šesť a pol minúty a určite sedem a pol, keď ide po lesnej s koreňmi stromov a podklad nie je stabilný.
V tom DS videu nižšie ale aj v iných som si všimol ako si hlavný hrdina vytýči trasu, napríklad práve ten jeden kilometer, dosť ťažkým terénom, plne naložený. Odhadom sa to bude terigať aspoň desať minút. Nikdy to však v herných ukážkách takto neukážu, vždy je tam strih. A práve to ma na to najviac zaujíma, ako to tempo hry tam vlastne funguje. Zdá sa mi, že pred nami niečo taja, rozhodne radím počkať až bude hra vonku, skočiť na youtube a otestovať sa, či vám vyhovuje šliapať po mokrej tráve polhodinu ku jednej skale a ďalšiu hodinu ku druhej. Nezdá sa mi, že by išlo o GTA hru, kde sa 4x4 jeepák alebo terenné motorky váľajú pod každým stromom.
Info z prežutia tej hodinovej ukážky. Domovská základňa. Centrálny hub. Capital Knot City. Chiral network. Spájate ameriku od východného ku západnému pobrežiu. Terminály, kde si vyberáte svoje ďalšie misie. Občania potrebujú lieky, plienky, dojčenskú výživu a vy to obehávate ako FedEx dodávka. Na začiatku, alebo po väčšinu času si však musíte vystačiť s vlastnou pešou silou, takže tu je možnosť si na 3D tlačiarni na mieru vyrobiť postroj horského vodcu /tiež exoskelet, laná, rebríky/. Materiál na neho/na nich treba zohnať a čím lepšie to chcete, tým viac drahých kovov.
Nejaké to RPG ste hrali. Nosnosť si musíte postražiť aj tu, aby sa oslíkovi nepodlámali nožičky. A celú tu masu tovaru si dokonca môžte a musíte po sebe rovnomerne rozložiť. Balanc. Centrum gravitácie. Dôležité. Ak však už padáte na hubu je tu tlačítku na "zatrasenie" aby sa ten nezbedný kompót rýchlo prevážil na opačnú stranu. Rebríkov a lán rozhodne v úvode nenesiete nekonečné množstvo, chce to trochu plánovania. Rebríky a laná rozhodne nemajú nekonečnú nosnosť, takže veľa nežerte neb bude držkopád z veľkej výšky. Rozbitá huba a poškodený tovar !!
Palubný počítač monitoruje celú prdel vecí. Rýchlosť vášho pohybu /stopy iných hráčov/, polohu, naviguje, ukazuje wifi hotposts chirálnej siete, sleduje rovnováhu, nosnosť, index výdrže a vyčerpania. Kapacitu pľúc. Odolnosť voči upadnutiu do bezvedomia, koľko šťavy má ešte baterka do ghostbuster lampičky, mapovanie nerovnosti terénu, hĺbky vody, smer vodného prúdu. Prítomnosť nepriateľov, dôležité záujmové body /POI/ atď. atď. atď.
Šiltovka znižuje množstvo svetla dopadujúceho na vašu hlavu a predlžuje vašu výdrž. Slnečné okuliare, gumáky - všetko má svoj zmysel. Stamina teda výdrž je jeden z centrálnych bodov hernej mechaniky, musíte sa pohrať s kopou premenných, ktoré ju pozitívne/negatívne ovplyvňujú. Slopete teda veľa energy drinkov a potom zas čúrate ako batoľa. A kde cikanica dopadne vyrastie hríbik ako v rozprávke. Je možné postaviť v lese chajdu a prespať tam a nabrať sily /obnova kriticky doležitých parametrov/ alebo si vyžobráte mäkkú posteľ v nejakom osídliu.
Pozor na tovar, ktorý nesiete. Ak vám spadne, poškodí sa, rozbije, namočí, spáli ho slnko a mráz - tak sa zákazník naserie a nebudú "lajky". Hra ponúka "opravný spray", ale ten je zas na úkor celkovej nosnosti. Haha. Pozor na obuv, ktorú máte na labkách. Ak sa goratexy rozmočia, idete dokrvava naboso a všetky hlavné parametre ako výdrž, vyčerpanie a nosnosť idú do hajzlu. Oddychujte, horúce prírodné pramene, automasáž, hra na harmonike. Fidlikanie či spievanie uspávanky zároveň znižuje stres hladinu BB /monster bejby/, ktoré nosíte na bruchu.
P.O. Box. Aký by ste to bol pošták, keby ste nemali k ruke takú super vychytávku. Po nasyslení surovín a prachov nutných ich postaveniu, môžte za sebou v krajine nechávať tieto kadibudky a nechávať si tam veci pre strýčka príhodu alebo ich zdieľať s iným hráčmi. Recipročné sidequesty a podobne. Hackovanie cudzích peoboxov. Nechávanie varovných-troll značiek ala Dark Souls iným hráčov. Premosťovanie brehov riek veľkým mostom, kto z hráčov dá najviac materiálu, toho meno aj ponesie. Joe Pontifex Rex Sacrorum Maximus.
Anti-gravitačný hoverboard, tom "battlesuit" cruise /hľadajte "nabíjačky" v teréne/, motorka, kradnutie dodávky má uľahčiť a zrýchliť pohyb krajinou. Zbrane. Ostnatý drôt pre stealth kill. Policajný obušok. Bola /bolas alebo bolaso/, snajperka, núdzovo po enemákovi hodíte ťažký balík. Špeciality - granáty naplnené vašou krvou, vodou z kúpeľa čo stiekla po vašom tele /vážne/ alebo inými výlučkami. Pochopiteľne, keď si takú upírsku bombičku v rýchlosti pripravíte cucnutím červenej v térene, tak stamina ide dole.
Podsvetie. Kopa tmavého inkustu. Miesto kde putuje vaša dušu po hernej smrti. Ak vás spapá BT, malo by dojsť ku teraformovaniu krajiny a vzniku veľkého krátera, natrvalo a samozrejme so zničením všetkých štruktúr v perimetri armagedonu. Nepriateľské gangy na povrchu, neutrálne spriatelené s inými neutrálnymi. Nutnosť diplomacie. Nepriateľ môjho priateľa je von Ribbentrop mojej svokry, také veci.
A je toho omnoho omnoho viac ale komu by sa to chcelo čítať, však áno. Každopádne však čakám viac takýchto asynchrónnych sandbox pseudo MP sociálne komunitných hier. Viď aj No Mans Sky, ktorý sa posunulo postupne týmto smerom. A osobne to čakám aj od Elden Ring /From Software/. A čakal som to aj od eventuálneho voľného pokračovania Shadow of the Colossus. Taborák, kamoši na koňoch, jedna kopija oblude o kolena, druhá do oka. Pri Death Stranding stále neviem, či tá hra bude dosť "rýchla". Zdravé tempo. Uvidíme.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****