19/09/19

DOOM 3DO - pravdivý príbeh


Herný progiš William Salvador Heineman známy aj pod prezývkou "burger" alebo "burger bill" pred prijatím kontraktu pre port hry DOOM na platforme 3DO už sa sebou mal konverziu inej FPS klasiky Wolfenstein pre túto platformu a lieta mu to tam na "120fps" a dokonca aj národnej pamiatky Another World /viac bitmáp, menej polygónov, uf/. Burger Bill teda nakúpil hambáče v dvoch igelitkách po 29 centov a bušil do mašiny bez zastavenia 10 týždňov. Úplne sám. A takto vznikol najhorší port tejto hry všetkých čias. 3DO sa na trhu pred vianocami 1993 objavilo zároveň s Atari Jaguar a obe prišli celý rok pred PS1. Nikto netušil kto prežije, kto nie, ako to nakoniec dopadne. Istá naivná firma /Art Data Interactive/ kúpila DOOM licenciu za šesťcifernú sumu a pretože časopis Time označilo 3DO za produkt roka, tak vyskúšali svoje šťastie. Veď ide len o obyčajnú rekompiláciu kódu a port hry je obratom hotový. Vychádzalo sa z verzii pre Atari Jaguar a PC. Do predaja to išlo v roku 1996 pár dní pred ukončením výroby 3DO. Toľko ku "produktu roka" a biznis rizikám.


DOOM na 3DO

Dopadlo to teda zle a preto si povedzme ako to vlastne funguje pri PC verzii. Potrebujete vysokotaktované CPU, optimálne i486DX66, rýchle zbernice a relatívne veľa RAM /4 mega/. Nemáte žiadne dodatočné čipy na výpomoc, grafická SVGA karta je iba totálne tupý video framebuffer. Všetko ide sotfvérovou cestou cez procák. 3DO má 32 bit ARM CPU na anemických 12.5Mhz a podobné hry proste musí napasovať na dvojicu svojich akceleračných videoprocesorov "Clio" a "Madam" alias dual cell engine. K tomu z časových dôvodov bohužiaľ nedošlo, takže jeho verzia DOOM beží po väčšinu času v režime softvérový rendering, len nám chýbaju tie megahertze, je to teda pomalé a v maličkom okne. Nebol čas ani na MIDI audio driver, hudby idú z CD a za pár fukov ich nahrala garážová skupina šéfa Art Data Interactive, čo vo voľnom čase robila aj gospely po kostoloch. Bez srandy. A hudbičky urobila pre DOOMa pekné.

Konzola však rozhodne zvládne omnoho viac než túto epileptickú cukatúru. Sledujte dvojicu Crash 'n Burn a Total Eclipse. Dávam ich tu schválne, obe nakódoval Mark Cerny /ten chlapík, ktorý teraz manažuje vývoj PS5 a ukuchtil PS4/. Alebo free roaming akciu Blast Force, alebo parádny Starfighter s masívnym 3D svetom, deštrukciou, explózie a lazers teraformujú krajinu, lietaníe až na hranicu vesmíru. Ak chcete nášmu 3DO DOOM trochu pomôcť, tak môžte "future-proof" cheatom /je tam úmyselne kvôli vtedy chystanej omnoho výkonnejšej 3DO M2/ zväčšiť hracie okno takmer na maximum a prehnať to cez emulátor, ktorý umožňuje virtuálne "pretaktovať" konzolu. Výsledok je OK, je to pekne hrateľné a možno by to tak vyzeralo aj na pôvodnej konzole, keby mala Rebecca Ann "Burger Becky" Heineman na prácu viac času,. Potrebovala aspoň ďalšie tri mesiace. Pozorné oko mojich čitateľov spozorovalo, že z "bill burgera" je zrazu nejaká rebeka.

Stalo sa totiž to, že náš progiš zistil, že je v skutočnosti "žena". Po chemickej mutačnej liečbe, oholení kníra a kastrácii visiacich orgánov je z neho kočka s DD ceckami, ktorej sa ale ďalej páčia ženy. Proste lesba, dnes už aj s piatimi vlastnými deťmi /nepýtajte sa/. Zdrojový kód DOOM 3DO sa dostal oficiálne do obehu niekde okolo roku 2014 a dnes vám táto populárna osoba na svojom YT kanály tu story vyššie povie aj vlastnými slovami.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****