"Nintendo Vita driftuje". Nintendo Switch je tá tabletoidná konzola /všetko čo má aktívny ventilátor na chladiči u mňa nie je handheld/, ktorá od začiatku nasiera uživateľov rýchlym "odchádzaním" analogových páčok. Tie registrujú pohyb, aj keď ste sa ich ani nedotkli, alebo ho vyhodnocujú zle a herná kamera napríklad sama rotuje, poskakuje. Obe tie mini páčky sú od tela konzoly odpojiteľné a nintendo čakalo, že si tu poruchu zatiahnete z vlastného vrecka. Proste skrytý subskripčný biznis model za 65 éčka. Hahaha. Pod tlakom verejnosti to už nintendo opravuje zadara a všetci čakali ako dopadne Lite verzia switchu, ktorá tie bazmeky má už pevne zabudované, bez možnosti klik-klak výmeny. Hádate správe, driftuje to ďalej.
"Playstation 5 - ekologická výzva". Cez letné prázdniny nás fotrovci s bratom vždy na dva mesiace odložili ku babe na dedinu. Vesničko má středisková je prdel oproti tomu stredoveku, čo sme tam pred viac ako 35 rokmi mali. Raky v potoku, sem tam zaspatá škoda embé na ceste, debutujúca ochutená minerálka Salvator, raj na zemi bez 5G siete. Dnes planéta zomiera, ľadovce sa topia, chcú zakázať benzínové motory, zošrotovať moju V8ku, koniec fosilných palív. Módna téma, takže SONY pribehlo zo svojou slizkou troškou. Chystaná "bio" PS5 oproti neekologickej PS4 bude v stand-by režime žrať namiesto niečo celé nič, skoro jednu celú nulu. Zabudli však povedať, že na opačnom konci pri maximálnom odbere bude asi PS5 papať najviac zo všetkých doteraz vyrobených sony konzol plus trochu korenia života v podobe VR prilieb /a tie nebežia na pusinky lesných víl/.
"Borderlands 3 - veni vidi více". Srať na to koľko sa toho predalo. Píšem o tom z dvôch dôvodov. Suché konštatovanie jedného recezenta, že hra je tak strašne rovnaká dvojke, až je to strašidelné. Ale hráčom to nevadí. Ja ako nehrajúci kapitán, ak mi dá niekto vedľa seba položí tri posledné bordeľ landy aj s remasterom, tiež neviem na čo sa pozerám. Ako datadisky jednej gamesy, je to furt to isté. A za druhé - fóra dosť besneli, lebo sa im nepáčilo, že im na ploche pribudne ďalšia zbytočná ikonka, ďalšieho zbytočného game lanunchera /tentoraz od Epic Games, ktorý si kúpil exkluzivitu pre túto hru/. Avšak aj to nakoniec mainstream hravo zbaštil a navyše hra boduje obrovským podielom na strane čiste digitálneho sťahovania. No kto ešte kupuje dnes krabice, preboha. Mimochodom za práva na hru Control od Remedy vyvalil Epic Games Store neskutočných 9 a pol melka !! Hádam, že GTA 6 musí stať aspoň stovku, ak by to chcelo SONY kupiť aspoň na pol roka pre PS5. A čakám príchod PC verzie RDR 2 na čerstvučký R* launcher takmer každou nasledujúcou sekundou.
"Playstation versus Xbox". Súboj API, SDK. Kašlite na tie plky tam o rozlíšeni, kvalite anizotropného filtrovania, počte stebiel trávy, stabilite framerejtu. Ja som tam videl niečo zaujímavejšie. Vo videu od 7 minúty máte Xbox One X ako jazdí na trati San Franciska a vždy keď sa auto valí okolo bariér, kopa divákov za nimi, tak fps škaredo padne z 60 až niekde ku 48ke. Rovnaká scéna od 8:45 minúty tentoraz na PS4 PRO ukazuje nielen super solidných 60fps ale pravdepodobne aj schopnosť sa dostať oveľa vyššie nad túto hodnotu. Je problém vo vyššom rozlíšení ako tam bľabotá ten DF blbeček ? Nie. Problém je na strane CPU a efektivite draw calls. Aj keď má xbox vyššie taktovaný procák na 2.3Ghz oproti 2.13Ghz pri playstation je jeho MS API zjavne v danom momente tohto konkrétneho buildu hry dramaticky pomalšie. Názorná ukážka ako sa môže jasne výkonnejší systém potopiť na nevýkonnom aplikačnom programovom rozhraní.
"Horizon Zero Dawn, Alfred Hitchock a Stanley Kubrick". Horizon to minule prekakal na celej čiare s rutinérským Ubisoftom. A do mŕtveho koňa sa kope ďalej ako ukazuje odkaz smerom na scenaristickú či dramatickú impotenciu tej hry. Alfred toho povedal mnoho a mňa napadol výrok o tom, že vzrušenie z filmu je podobné nabitej pištoli, záleží od toho na ktorom jej konci stojíte vy. A s tým kauzálne súvisí iný citát by Stanley, že tri najdôležitejšie veci každého filmu je scenár, scenár a scenár. Horizon Zero Dawn beriem ako veľmi hrubý polotovar a nech niekto rozptýli moje pochybnosti, či dev tím má kvalitu to dostať ďalším dielom do prvej ligy.
Shadow of the Colossus
"The Surge 2". Akčné RPG vo veľkom "postapo" meste. Pohľad na panáka z tretej osoby. Vertikalita. Rozrubávanie enemákov na kusy a využívanie časti ich tiel alebo výbavy ku vlastnému prospechu. Typická AA hra a ak to bude dobre hrateľné, tak veľké plus pre všetkých. Takýchto menších ale dobrých hier treba oveľa viac. Nepochybne som už veľmi otravný ale nemôžem sa preniesť cez to, že SoTC na bluepoint engine, taká technická kvalita, obrovská krajina, toľko krásy, toľko investovaného času a nemôžem po tom behať v nejakom spin-off temnom akčnom RPG. Mix Dark Souls, druidov, rituálov, Les mytág. Fakticky veľa škoda.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****