Diablo 4 tentoraz nie vo farbách papagája Kakadu pri Pride pochode
"Diablo 4 v hernom a hranom videu." Nikdy som diablo nehral, nič o ňom neviem. Po ľudskej stránke o Blizzarde nemám vysokú mienku, medzi riadkami ich vnímam ako arogantných, hnilých plus ten posledný škandál ako ich posraná čína drží za gule. Viem, že Ready at Dawn sú ex Blizzard chlapci a na PS4ke sa im nepodarilo preraziť s graficky fantastickým The Order: 1886. Tiež som zachytil, že pri Diablo 3 bol málokto nadšený z jeho pastelových farieb dúhy. Od Diablo 4 sa teda čakal návrat ku gotickej temnote, kýble krve a uctievanie satana. D4 videá tieto predpoklady plne potvrdili. Zatiaľ iba tri triedy borcov /barbar, druid, čarodejnica/ super generického dizajnu, ďalšie isto prídu v expanziách. Odtiene a farby D4 sa mi zdajú až priliš vybledlé. Technická úroveň hry /zjavne triviálna/ je asi nastavená tak, aby to zvládol každý budúcoročný mobil. Viď Diablo Immortal. Na PS5ke v 4K/60-120hz natívne. Seriózne si myslím, že tú 120ka by tam mali dať.
"World events. Hubs like Path of Exile /PoE/. Player inspection, character customization. Runes. Skill trees. Skills are resource and cooldown based. PVP areas in the world. Grouping optional for game completion. Item trading is in."
Otvorený svet s piatimi odlišnými biómami - prechod medzi nimi je plynulý, volíte si ich v ľubovoľnom poradi, non lineárne izometrické fantasy GTA. A môžte po novom aj osedlať nejakého toho koňa. A kúpiť mu brnenie. Svet napadol sám diabol /diablica Lilith/ a ľudstvo speje ku rýchlemu koncu aj tak si však bojovníci nájde ten čas PvP súboje. Diablo, PoE, Grim Dawn, Torchlight to len tak z hlavy ťahám najsilnejších hráčov tohto "diablo" akčného RPG žánru. Diablo 3 bola vypustená v roku 2012. Nikto nevie kedy sa to podarí D4ke, aj keď sa to plánuje ešte pre túto generáciu konzol. Citácia šéfa vývoja D4: "nečakajte tu hru skoro, dokonca ani podľa nášho veľmi širokého vnímania slova .. skoro". Tak neviem - o tie 2 roky ?
"Disco Elysium na PS4ke na budúci rok." Niečo oveľa dospelejšie pre vaše malé, nepoužívané mozgy. Ožratý detektív s amnéziou rieši prípad vraždy vo fiktívnom meste Revachol vybudovanom z pedantnosťou Tolkienových svetov. Hry - ich kvalitu už dlho vnímam vyslovene podraprahovo ako digitálny šum oscilujúci internetom. A Disco sa javí ako absolútne povinná jazda pre inteligentného hráča. Megahit a nemá to žiaden klasický boják, proste kecáte. Huba sa v hre nezastaví ani vašim bazálnym gangliám /mozog plazov/ hadajúcim sa s limbickým systémom. Vaše vnútro v projekcii skutočných osôb skúšajúcich zasahovať do vášho konania. To čo nakoniec urobíte nesie svoje konzekvencie v interakcii s ľuďmi vo svete okolo vás.
cigaretka, trochu chľastu a prípad je vyriešený
Je to role-playing hra až do morku kostí. Oblečte si čisté, suché slipy a pohne to vašou morálku. Vyfajčite cigaretu a zlepšite si na minútu intelekt, zároveň potopíte svoje zdrave. Jedno pivo a parťák začne krivo zazerať. Nahádžete skill body do "rétoriky" a vnútorné monológy získajú literárnu kvalitu shakespeara a iný uhol pohľadu na vec než má neotesaný pologramotný fízel. A čo tak skill "inland empire", pracovne som nazval zfetovaný opičiak. Schválne čo si všimnete v stave "šimpanz s LSD" na mieste činu. Mnoho kombinácií a je celkom dobré vážiť slovo, inak nebude núdza o humorné, či bizarne zvrátené situácie. V meste medzi sebou o moc bojujú frakcie komunistov, fašistov či ultraliberálov a pamätajú si čo ste urobil, či povedal. Na gamesu si vyhraďte aspoň 60-80 hodín a podľa vývojárov treba tri kompletné a podrobné prejdenia aby ste videli, zažili skutočne všetko. Dokonalá naratívne vedená, klasická RPG hra. Bodka. Nižšie v odkaze je iná "noir" detektívka v podobe špičkovej, dnes preslávanej scifi knihy od Michael Swanwicka - Stations of the Tide, ktorej už prvá veta, ako vidíte, hovorí za seba. Táto kniha /druhou boli prípady detektíva Timothy Truckle/ mi hneď prišla na um pri rešeršovaní hry Disco Elysium.
"The bureaucrat fell from the sky." - kniha Stations of the Tide v PUB formáte a "čítačka"
"Death Stranding boduje." V danom momente má veľmi solidných 84/100 a iba jednu, jedinú negatívnú reakcia od herných kritikov. Gratulácie sa valia zo všetkých strán. Corly Barlog /God of War, Santa Monica/, Neil Druckmann /The Last of Us, Naughty Dog/, Geoff Keighley /eh, Burito guy/, Digital Foundry. A jeden neznámy hráč, ktorý nám pripomenul ako From Software svojho času v japonsku a iba v japonsku vypustil ich Demon's Souls. Reakcia publika bola "what the fuck" a komerčný flop dekády, takže aby znížili stratu to bleskom hodili aj náš trh a zvyšok už poznáme. Fenomenálny úspech, dnes sa už topia v prachoch nestihajúc vyrábať nové hry podľa tejto úspešnej matrice. Ak ešte stále nie ste presvedčený o kvalite DS tak čumte na Rick and Morty DS reklamu. Traverzovanie, explorácia, postapo pošťák na cestách.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****