Nintendo niekoľkokrát oľutovalo zle zvolenú metodiku názvov svojich konzol a handheldov, keď bolo zákaznici zmätení pri pohľade na Wii a Wii U /upgrade, nová konzola, rebrand ?/ alebo NDS a 3DS /skúšali kartridže strkať z jedného do druhého/. Xbox Series X - meno microsoftom vybrané pre ich najnovšiu next gen konzolu je rovnako degenerované ako to predchádzajúce Xbox One X. História nám pritom dáva také pekné príklady ako sú Sega Dreamcast, Nintendo Gamecube alebo Hyundai Santa Fe a Toyota Supra, takže Xbone /slangovo - zašukáme, neb mi stojí péro/ alebo Xbox Sex je proste kravina. MS si asi myslí, že vyrába snobské luxusné limuzíny s názvom dlhším ako jazvečík s rodokmeňom ako BMW 5-Series 540i G30. Druhý bod programu je dizajn mašiny. MS zobralo túto PC krabicu a strčilo to tam. Tento industriálny dizajn bude určite praktický a bude sa dať elegantne a ticho uchladiť. Pod telkou alebo pri telke to však bude vertikálne či horizontálne uložený hnusný, tučný kvádrik.
Úplne nový Xbox Wireless Controller bude mať ergonómiu sedačky pre bábätká, share tlačítko ala Dualshock a nový D-pad preberie z ovládača Xbox Elite Series 2 Wireless Controller. Hej, tie premakané dlhé názvy ma bavia. A nech nekecáme iba o plastoch, tak nižšie máte hernú grafiku z hry Senua’s Saga: Hellblade II. Hra uchopí výkon Xsexu do poslednej odrobinky /PR citát, nie môj/. Objektívne niečo "4K" bežiace v "engine" hry. Na prvý pohľad plná prdel photogrammetry a PBR /to sú také realistické textúry spracované tak aby veľmi korektne a prirodzene reagovali na svetlo, vysoký fotorealizmus/. Už to používa Death Stranding alebo Battlefront od DICE len pri Xsexe toho bude s ohľadom na vyšší výkon GPU, väčšiu RAM a rýchle SSD oveľa viac a oveľa krajšie.
Xsex je schopný generovať výstup na 4K alebo 8K display, 60 alebo 120fps /kopíruje to špecifikácie HDMI/. Je tam podpora pre Variable Refresh Rate /VRR/ - hry teda už nie sú otrocky viazané na 30 alebo 60Hz režim. Vertikálna synchronizácia zvládne aj plynulých 55 alebo 81 fps bez tearingu. Váš televízor to však musí podporovať, future proof sranda lebo 95% populácie s 399 euro telkami z Tesca sa to zatiaľ netýka. Variable Rate Shading /VRS/ zneje podobne ale je to niečo úplne iné a píšem o tom opakovane. VRR aj VRS sú extenzie AMD grafiky vnútri Xsexu. Nejde o vynález MS a 100% ich bude podporovať aj PS5. Ďalej tu máme Auto Low Latency Mode /ALLM/ a Dynamic Latency Input /DLI/ čo nie je nič iné ako vyladený "game mode" pre vašu TV/ovládač aby sa jej latencia priblížila na úroveň PC monitora s joypadom na fyzickom "drôte". Menej je v tom prípade rozhodne viac.
Celá tá krása štartuje pred vianocami roku 2020 a Halo Infinite bude pripravený práve ku tomuto dátumu. Na ďalších hrách už v tejto chvíli maká 15 ich herných štúdií. Spätnú kompatibilitu berú ako samozrejmosť minimálne s o generáciu starším Xbone. Presné špecifikácie /CPU, GPU, RAM, SSD/ sú stále neznáme, detto cena /určite 499 euro/. MS s vizuálnym predvedením Xsexu predbehlo SONY /to zas má v obehu divoké tvary PS5 dev kitu/, aj keď nie je veľmi o čo stáť, je to čierny monolitický komín s horným výduchom. Kontru v podobe predvedenia PS5, jej statickú ukážku, čakám najneskôr do troch mesiacov.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****