"Microsoft Flight Simulator - Let it snow." Som rovnako vášnivý letec ako autičkár. Ide mi však čiste len o tú atavistická radosť z pohybu v priestore /a nekonečné pilovanie času na okruhu ako autista s aspergom/. Pri lietadielkach som sa nikdy nekochal okolím ale do zblnutia skúšal limitné letové sitúcie - vývrtky, vysadenie motora, strata nosnej ploche, krátka pristávacia dráha a milión núdzových pristátí. Lietol som v svojich začiatkoch v hroznej grafike a na príšerných framerajtoch /8 bity/ a bod nasýtenia grafikou som dosiahol rýchlo už na tzv. netieňovaných polygónoch bez textúr ako je A-10 Cuba ! Ak sa ma niekto spýta na TFX, tak áno je to na oko nadherná hra, má excelentné podmaz audio / Barry Leitch, dobre známy na amige/ ale ide o letecký "burnout paradise". Je to arkáda, kde 20mm kanón po krátkom "ratatata" zloží aj lietadlovú loď. Najnovší Microsoft flight simulátor ohuruje každého a hlavne úplných laikov svojou grafikou. Ja už roky nelietam a vizuálny progres mi je srdečne ukradnutý. V tomto prípade však pekne vidieť ako super fotorealistická grafika /a fenomény počasia/ lákajú davy. Aby ste niečo podobné nestalo aj vašej matke, keď k tomu istému dôjde pri FPS, TPS, GTA hrách o 10 rokov na VR prilbe. Grafika definitívne predáva !
ICO - fantasy, SoTC - fantasy, Guardian - fantasy .. nová gamesa bude zjavne scifi mecha !!
"Fumito Ueada pracuje na novej hre, minimálne úrovne AA, žiadne indie." Prvá hra ICO /2001/ bola prototypovaná na PS1ke aby nakoniec skončila na PS2ke, neb HW PS1 by ich príliš brzdil v rozlete. Shadow of the Colossus /2005/ je PS2 hra a technologický aj dnes impozantná avšak kvôli framerajtu pri záťaži okolo 15-20fps by si zaslúžila skôr PS3ku. The Last Guardian /2016/ pôvodne určený pre PS3 bojoval s enormnými problémami ako vopchať do HW možností tej mašiny predstavu Ueada-sana a hra nakoniec skončila na PS4. Žiaľbohu ani tam to nie je veľmi kóšer a chce to zjavne dobré CPU a teda aspoň PS4 PRO. Veľké problémy s vývojom jednotlivých hier, nespočetné odklady, zjavné finančné straty dosť poškodili vzťahy medzi Team Ico /dnes GenDesign/ a SONY. Ich najnovší projekt je už financovaný via Kowloon Nights /holding herných investorov ale prachy pochádzajú očividne z činských triád, mafiánska práčka na peniaze/. Ak to teda Ueda poserie aj tentoraz asi skončí s betonovými botičkami. Ico dnes hodnotíme ako atmosferickú ale bežnú Quadrax hru, SoTC ako atmosferickú arénovú hru v pustoprázdnej krajine, Guardian ako atmosferickú a najviac frustrujúcu hru história /AI maškopsa je zúfalo svojhlavá/. Chcem tým naznačiť, že po hernej stránke má čo Ueda-san mohutne vylepšovať. Nový projekt sa mi javí ako plácnutie smerom Neo Genesis Evangelion /akcia, teológia, filozofia/. Iba tip.
" Laufey alias Matka alias Faye alias Spravodlivá alias Posledný obránca Jötnar alias Kurva." Cory Barlog chce v ďalšom pokračovaní série God of War /evidentne prequel/ študovať rodinné vzťahy tejto druhej ženy Kratosa. Žena ako žena, skôr demigod a matka Lokiho s prvým manželom Fárbauti, ďalší poloboh. Laufey kým ešte žila bola jedným z najmocnejších bojovníkov na zemi. Uznával ju aj Thor. Ovláda chlad a ľad, má predzvestné schopnosti, magické, že aj Odin zbledol. Sekeru, s ktorou rubala hlavy a hnáty, dala pred smrťou práve Kratosovi a bla bla. Posledný God of War je posrane slabá hra s jeden a pol bossom triedy sub PS2. Je mi teda fuk, kto tam s kým bude šukať a aké nože sa budú ostriť. Nepochybujem, že na to ten chudák nemá, lebo na čo v GoW ruku položil, to skončilo ako veľká nuda. Dohrať jeho GoW2 bolo utrpenie, dopozerať GoW /2018/ bolo niečo neznesiteľné. Tieto hry majú robiť chlapi, nie mamičkin uplakaný mazánek. Vitaje v "Tits of War" and "Boi beat'em all ".
Rohaté prilby, smrť, krv, utrpenie, RPG a sandbox .. fuck off God of War !!
"Assassin's Creed Ragnarok." Fámy a šumy. Ubisoft už navštívil časy francúzskej revolúcie, americkej občianskej vojny, gréckej sparty a nadišiel čas ukázať Cory Barlogovi ako sa má správne urobiť Vikinská éra. Kopa zmäteného infa, vraj to bude v predaji v roku 2020 pre súčasné aj next gen konzoly /maximalizácia zisku, ak je to pravda a 100% natívne 4K na novom next gene/. Prvá ukážka už cca o mesiac 12.2.2020 počas predpokladanej SONY prezentačky, kde sa žiada aj prítomnosť novej PS5ky. Nórska mytológia 800 rokov pred kristom. Škandinávia aj starý albion, plaviť sa budete na lodičke, vo vode snáď aj nejaký ten leviathan. Regrutovateľné NPC do bojovej skupiny. Odin, Loki, Yggdrasil - všetko tam bude. RPG prvky. Jasný hit. Rozdrviť nepriateľa, hnať ho pred sebou a počúvať nárek jeho žiem. Na tunelový slabošský priekak GoW /2018/ si nikto ani len nespomenie.
"Sekiro fun as hell." Ak si zoberiete akýkoľvek herný žáner - povedzme third person akcia - môžte dizajnovať hernú obálku rôznymi spôsobni. Behám a strieľam ako pojašený ako v Tomb raider alebo Uncharted. Šetrím náboje a plazím sa po zemi ako v The Last of Us. Bojujem o každý úder s extra pomalým prienikom levelom ako v Dark Souls. Každá z tých hier sa dá konvertovať na herný štýl tej druhej zopár rýchlymi úpravami. Nie je problém urobiť z Thiefa za jednú noc aj Ratcheta, hehe. Chcem však pokecom ukázať na to, že keď je už dnes subžáner Darks Souls tak populárny a "správny" /vedenie boja, obrany, manažment postavy/ je vysoko žiadúce aby sa tým inšpirovali aj iné hry. Vidim, že FF7R demo sa dá prejsť mačkaním jedného tlačítka X /čo je hanebné/ a aj God of War alebo vyššie spomenutý Ragnarok nič nestratí, keď uberie z veľkosti hernej plochy a tupých "klik klak" súbojov a zahustí to viac Sekiro DNA, pričom Sekiro je modifikovaný Darks Souls a ten /teda From Software/ sa zas chystá vo veľkom na prechod do sandbox RPG. A na to zas môže zazerať Bethesda s The Elder Scrolls a jej insitne primitívnym bojákom.
"Xbox Series X, Xbox Series S, PS5, PS5 PRO, PS5 PRO+". Predstavte si hypotetickú situáciu, že v roku 2023 na novom výrobnom procese pod 5nm tu budeme mať Xbox Series X /12TFLOPs, ďalej iba TF/, PS5 /9TF/, novšie PS5 PRO /povedzme 18TF/, predpokladaný nižší model Xsexu /pracovne nazvaný Lockhart o sile 6TF/ a super premium Xbox series triple XXX /22TF/. Takže sme rozsypaní od 6 ku 22TF výkonu na GPU a CPU možno na Zen3 poputuje nad 4Ghz podľa TDP. Komu by sa taký bordeľ nepáčil. A myslím na to teraz, keď sa všetci hádajú či MS zariskuje s výrazne drahším /možno aj nad 500 euro/ a extra žravým /nad 300 watt/ Xbox Series X uvedeným naraz spolu s oveľa lacnejším a menej výkonným Xbox Lockhartom. V jeden moment sa dokonca šírili fámy, že SONY chce urobiť to isté, teda PS5 aj PS5 PRO v tomto istom časovom okne. A o tie cca 3 roky ďalší ich upgrade uprostred klasického 6-7 ročného cyklu a hneď tu máme 5-6 rôznych modelov konzol s úplne rozdielným výkonom. Rozhodne na úkor vývojárskeho komfortu. Vyhadzovanie prachov, ktorých naozaj dosť nie je - povinným ladením už tak drahej gamesy pre všetky tie mašinky. A doplatia na to v závere nakoniec tie hry. V 1983 si už raz tak konzoly rypák rozbili, keď sa nielen hardvérovo situácia všetkým vymkla z rúk.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****