Pred rokmi Microsoft prišiel s konzolou Xbox One, ktorej HW dizajn nebol práve z tých najvydarenejších a v porovnaní s PS4 bolo jej GPU až o tretinu slabšie, malo to navyše o dosť pomalšiu RAM a zároveň výrazne vyššiu cenu. Xbox One sa stal behom noci cieľom posmeškov, hladko prehrával všetky technické porovnávania multiplat hier a MS to úplne jasne do žerava nasieralo. Stratili tvár, mnohoročné poníženie. Preto tá obrovská snaha s modelom Xbox One X výkonovo predbehnúť obe PS4 modely. S najnovším Xbox Series X išli ešte ďalej a zjavne prekonali aj tie najoptimistickejšie odhady, ktoré laický internet mal - jeho GPU je mimoriadne výkonné.
SONY sa s PlayStation 5 vydalo od začiatku presne opačným smerom, len tomu nikto z PS fanúšikov nechcel uveriť. V tomto staršom článku som písal o hrozbe, ktorú SONY určite vidí a pravdepodobne sa bude snažiť držať náklady na výrobu a cenu PS5 tak nízko ako je možné. Úniky informácií /GitHub/ hovorili o GPU s veľmi nizkym počtom CU na veľmi vysokej frekvencii. Celkový výkon niekde okolo 9.2TFLOPs. A presne to sme aj dostali. PS5 GPU je v tom horšom prípade o tretinu pomalšie ako XSX GPU. PS5 má zároveň lenivejšiu RAM a pravdepodobne aj ľahko retardované CPU. Je to ako cez kopirák situácia s Xbone One a PS4. Tentokrát však tou brzdou multiplat hier bude PS5. SONY s úškrnom pochovalo túžby high-end playstation uživateľov, ktorí trávia deň a noc na forách a bojujú za slávu playstation značky.
PS5 GPU vs XSX GPU: presnejšie circa 9.2 až 10.28 versus 12.15 TFLOPs
Príčinou toho, prečo SONY hodilo fintu do žita je jednoznačne totálna až hysterická snaha dostať pod kontrolu BOM /bill of materials/ a cenu konzoly nielen pri štarte ale aj v najbližších 2-3 rokoch. Ekonomická recesia totiž začala pred mesiacom a chvíľku tu s nami pobudne. SONY sa otvorene bojí budúcnosti a tlaku konkurencie, nielen MS ale hlavne spomínaného Google, Amazon. SONY sa snaží nakupovať lacno. PS5 GPU s 36 CU je výpredajový bazár oproti obrovskému 52 CU XSX GPU, kde je vidieť, že MS na nejakú dobrú vyťaženosť úplne kašľal. PS5 RAM na 256 bit/14Gbps je nudná rutina, lacná čína. Neprekvapí má pri PS5 cenovka 399 euro, ak SONY znesie cca 50 eurovú dotáciu na jeden kus a chabý pokus o tlak na drahší XSX za 449-499 euro ?
Ak namietnete, že o tri roky tu bude PS5 PRO model na 3-5nm výrobnom procese, teda konečne pravá 4K/60 mašina, tak asi budete mať pravdu. Ale základná PS5 tu bude ako kotva zaťatá do morského dna naďalej až do konca 9. generácie. PS5 SSD je bezpochyby extrémne výkonné ale týkať sa to bude iba natívných, first party hier. PS5 3D Audiu venoval Mark Cerny veľa času ale som si istý, že to zaujíma iba jedno percentov hráčov. Po HW stránke proste nebude pri PS5 o čom hovoriť a SONY bude musieť zabodovať kvalitou hier. Je to podobný hardvérový "ústup zo slávy" ako pri Nintende. To tiež po špičkovom SNES, N64, Gamecube vzdalo preteky v zbrojení a s Wii, Wii U, Switch ponúkajú vietnamské hračky z blšáku a smerujú pozornosť davu iba na svoje silné herné značky. Kúpi teda SONY od konami MGS, Silent Hill a Castlevania ?
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****