klavírnu sonátu č. 14 v interpretácií rôznych autorov, tak rýchlo zistíte, že sa veľmi a to vtedy aj dnes bazíruje na jej správnom "emočnom" prednese. Ludwig vo svojich dielach rozprával príbeh, mal v hlave jasné obrazy, situácie, drámu, osoby, ich reakcie a ten vizuál, verbálne/non verbálne nuansy prekladal do nôt. Veľmi náročné na správnu interpretáciu a kritici vás zjedia, aj keď to zahrajete technicky brilantne, avšak ako dokonalý robot. Sterilnosť bez vášne.
Príbeh. Ferruccio Lamborghini bol sedliak z roľníckej rodiny, vyštudoval inžiniera a neskôr tie traktory /a klimatizácie/ vyrábal. Úspešný podnikateľ, zároveň ako veľký fanúšik motorizmu vlastnil aj nejaké to ferrari. Na niektoré jeho technické nedostatky sa sťažoval priamo u Enzo Ferrari, s lapidárnou odpoveďou ako vyššie. Viedlo to k tomu, že Ferruccio začal vyrábať okrem zetorov aj autá, pôvodne chcel lietadlá ale štát mu nedal licenciu. Začal so slávnym a vysokokvalitným 12 válcom Lamborghini 350 GT, pokračoval absolútne legendárnou Miura /superšport s motorom umiestneným v strede/ až ku epickému Lamborghini Countach. Potom zomrel. Znak automobilky, útočiaci býk, je vlastne šéfovo znamenie z jeho zverokruhu a tiež mal rád býčie zápasy a tieto negrinpisácke veci.
Gran Turismo /Polyphony Digital/ už roky, celé veky, neponúka žiadne emócie a už vôbec nie žiadne príbehy. Život ich ponúka celé tisíce - za každú veľkú automobilku, konštruktéra, jazdca, technika. Nič z toho Polyphony nezaujíma. Mohli zarobiť miliardu na podobných tématických datadiskov. Priniesť do GT naspäť emócie a príbehy. Kazunari Yamauchi túto značku pochoval v sterilnej stagnácií. Čo odušnevnelého z neho vypadlo, keď v intervijú počul otázku o GT7 pre PS5 ? Povedal Ludwig a Ferruccio ? Nie, povedal, že mať 120 fps v GT by bolo pekné. GT je však mŕtve. Robot bez vášne a príbehu.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****