"David Cage - next gen a 1080p rozlíšenie s non plus ultra grafikou." Chlapík sa chystá vám dať ráznu odpoveď na otázku ako by vyzerala grafika na PS5ke, ak by sme sa bezhlavo nehnali za 4K rozlíšením a 120 fps ale úplne všetok výkon vrazili do grafiky v sociálnom 1080p/30fps. Asi to bude ako vo filme od Petra Jacksona. David Cage nejakú hernú stránku, fyziku, AI svojich projektov riešiť nikdy nemusel. Ide mu hlavne o rozprávanie toho príbehu a réžiu postáv vo špičkovej grafike. Ryzen pôjde v NTB režime, nízka voltáž a všetka šťava sa presmeruje do GPU. David totiž chystá kompletne nový "cinematic engine", ktorého výstupom má byť CG grafika v reálnom čase ako v blockbuster filmoch. Square sa tiež nechá pozdravovať.
"Video dokument ku 30. výročiu franšízy Monkey Island." Má to skoro hodinu a pol a máte tam hlasy krstných otcov Gilberta a
Grossmana a grafikov Purcell /ten bol vtedy guru/ a Ferrari /ten bol
vtedy zelenáč/. Nechcem od vás aby ste nad tým presedeli rozjímajúc celý
deň a noc a pre TL;DR nervákov - preskočte vo videu do času 1:17:55 a máte tam zhrnutie. Ako deti sme sa hrali na policajtov a zbojníkov, či pirátov, dnes sa môj malý hraje na bojovníkov a zombíkov. Monkey Island je ako denné snívanie o svete, kde by ste chceli byť ako protipól toho, kde ste práve teraz a byť akurát nechcete. David Cage sa snaží o hru ako je Monkey Island. Gilbert sa roky snaží podprahovo získať práva na MI značku, ktorú teraz tuším vlastní Disney aby urobil ešte aspoň jedno "pravé" pokračovania a odhalil nám, čo je vlastne to tajomstvo opičieho ostrova. Ak tu máme závislákov, čo vedia stráviť v hre Skyrim alebo v MMO WoW stovky, tisíce hodín, tak to isté by som zvládol vo svete Monkey Island, ak by to niekto správne /na nových strojoch/ trafil. Je to moja nejaponská hra číslo jedna, absolútna srdcovka.
"Šéf inžinier o kolosálne veľkej PS5 ". PS5 konzola je veľká, lebo to bolo riešenie chladenia, čo tu veľkosť určilo. Pôvodne sa špekulovalo, že tam budú mať dva menšie ventilátory ale kvôli cene to skončilo na jednom neštandardnom, veľmi tučnom. Cena určila aj zmenu z teplovodnej pasty na tekutý kov. Na paste by potrebovali ešte väčší heatsink a rýchlejšie otáčky fukéra. Kondenzačnú komôrka bola drahá, preto neprešla. Kopa mede a hliníka je zjavne lacnejšia. Rozpočítali každú altenatívu na euro presne a finálna podoba je z ich pohľadu ekonomicky najvýhodnejšia. Zaujímavé pretože XSX, ktorý podľa mňa žhaví na plus/mínus 10 watt rovnako si vystačí s banálne, prvoplánovaným riešením: pasta, kondenzačna komôrka, triezvo malý kockatý heatsink a ventilátor, ktorý mám vo wecku nad hlavou. SONY postup sa mi zdá príliš prekvalifikovaný a určite sa nevedia dočkať prechodu na menší výrobný proces, ktorý menší objem základnej PS5 presne na polovicu.
"Gamebiz v amerike láme rekordy." Vo vianočnom štvrťroku sa ráta, že severná amerika vyplázne cca 13.4 miliardy dolárov za konzoly, gamepady, hry, herné predplatné atď. - čo je 24% medziročný nárast. Celoročná projekcia hovorí o 50 miliardách, teda nový osobák. Pre porovnanie je to rovnaké množstvo peňazí aké američan ročne minie za vitamíny a iné legálne, podporné prípravky. A hry o podobného zákazníka tvrdo bojujú. Narkotiká zarobia to čo hry a vitamíny dokopy. A teraz je už váš obraz o amerike úplný. Bohatá krajina.
"VR prilba pre PlayStation 2." Na jeseň roku 2002 za cca 60 000 jenov, inflačne dnes určite viac ako 600 euro. Generuje to "posunutý" stereoskopický obraz na dvojicu mini LCD displajov. Sleduje polohu hlavy a obraz sa javí, ako keby ste pozerali na telku s uhlopriečkou 40-50 palcov vo vzdialenosti asi 1 a pol až 2 metre. V odkaze máte obrázky, unboxing video, aj rýchle dojmy jedného uživateľa /komentár č. 85/. Predaje mizerné ale ďalší pokus SONY s PlayStation VR /jeseň 2016/ o necelých 15 rokov už dopadol oveľa lepšie a čaká sa či to SONY s ďalšou iteráciou PSVR2 udrží na trhu v dostatočne životaschopnom stave. VR je budúcnosť. Môžte si na stenu o 10 rokov zavesiť micro LED TV štyri krát 2 metre ale nikdy sa to nevyrovná budúcemu plnému 180 stupňovému zornému poľu a obklopeniu grafikou zo "všetkých" strán pri VR prilbe.
No comments:
Post a Comment
**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****