Midgar je fiktívne a legendárne mesto v hre Final Fantasy 7 a je zobrazené ako rušná metropola pod kontrolou megakorporácie Shinra Electric Power Company. Temná, špinavá atmosféra ala Gotham City, čo je dané aj sendvičovým tvarom mesta, kde strop dolnej časti Midgar - určenej skôr pre robotníkov a podobnú lúzu je vlastne podlaha tej hornej pre elitu, strednú triedu a zbohatlíkov. Herná kapitola Midgar trvá v originále asi 6-7 hodín a je to adventúrne a lineárne behanie po parádnej 2D CG grafike prekladané náhodnými súbojmi, kde sa to prepne do otextúrovanej 3D reprezentácie toho CG. Kompletne 3D grafiku umožnil až spin-off pre PSP - FF7: Crisis Core a pre PS2 v podobe FF7: Dirge of Cerberus. Obe hry sa navyše snažia zrýchliť starý "kolový" boják a rozhýbať pôvodne statických avatarov po bojovej ploche.
Potom prišiel desaťročia odkladný remake FF7 a staré hriechy sa opäť demaskovali v plnej nahote. Klasická FF7 pre PS1 vo svojej dobe ešte jakž takž herne nerobila hanbu slušnej JRPG hre. Ja ako expert na FF7 vám ale napriek tomu hovorím, že ide iba o grafický updejt hernej mechaniky archaickej kartridžovej SNES konzolky. Na PS1 sú však pri FF7ke vaše zmysly úplne zahltené záplavou dovtedy nikdy nevidenej úžasnej grafiky, animácie, CG animačiek a epického audia. Proste kapacita CD placky /tri cédečka/ versus pár megový SNES kartridž. FF7 bola opiová nirvána pre vaše oči a uši. Pod tým je ale stále tá istá, banálna SNES hra. Moderný FF7 remake pokračuje v SNES tradícií ale už bez "Wow" momentu ako na tej PS1. Druholigové a jednoduché akčné JRPG. A hráči sa na ten primitívny herný oblúk aj dosť sťažujú - ako v tomto odkaze.
FF7 Remake doručil lepší boják ale ostalo jednoduché behanie po "tuneloch", tvrdé ohraničenie mantinelmi a misie ako hľadanie zatúlanej mačky a to všetko nafúknuté z pôvodných 6-7 hodín na rovných 30. Roky sme dúfali, že dostaneme plne preliezateľný semi-sandbox Midgar. Zjednodušené GTA s mini-games /typické pre FF7/ plne integrovanými do jadrovej hrateľnosti. Zoberiem bicykel, malé elektrickú vozítko a šupajdím na druhý koniec mesta. Skáčem po strechách ako v Assassin Creed a plním jednoduché infiltratívne, stealth misie. Predstava bola vybaviť Midgar kompaktnou, zjednodušenou variantov hrateľnosti GTA, Just Cause, Assassin Creed alebo Musou hier. Vysoko interaktívna gameska s dynamickou gameplay, ktorá bleskovo mení štýl. Tu mám v pätách stovku Shinra trúpikov a vzápäti hrajem parkour preteky o prachy po strechách v slume.
Tieto moje doporučenia pre FF7 Remake platia všeobecne aj pre ďalšie hry. Square urobil FF7 Remake laxne, lacno a po starom. Chce to moderný prístup, kde herný dizajnér prahne potom aby tamtá budova alebo onen betonový žľab, kandeláber, strecha auta, markíza nad reštauráciou, masová AI NPC boli zapojené do hry. Skákanie musí byť radosť, tiež padanie, visenie na lane ako tarzan a hompáľanie sa do strán, hádzanie plechoviek na hlavy panduľákov na ulici. Vymyslím vám stovku akcii a až keď to všetko máme, tak potom tam prilepíme tú adventúrnu a bojovú časť FF7ky. Replayabilita zaručená. Opačne je to iba umelo naťahovaný, nudný fľusanec alias PS1-PS2 gameplay v lepšej grafike.
joe někdy před X lety: pre Square mam iba jeden odkaz .. .. dajte mi kvalitny remake FF7 a palte do pice ..
ReplyDelete... nastastie som napisal kvalitny .. ludia chceli Midgar dokladne a takmer volne roamingovat horizontalne aj vertikalne .. FF7R vsak pouziva UE4 tym sposobom, ze engine ledva dava vysledky ako Shenmue na dreamcaste.
Delete.. trpezlivo pozrite -
ReplyDeletegamesa DokeV - je to vlastne pokemon MMO, ked dobre chapem pre XO az XSX, PS4 az PS5, PC .. sledujte enviro grafiku .. su to juzni korejci .. chvilku som si myslel, ze to bezi na UE4 ale potom som tu myslienku /po analyze toho co vidim/ zahodil .. a internet hovori, ze pouzivaju vlastny in-house produkt ..
.. potom som sa konecne zobudil z komu .. su to predsa ti MMO sraci z Pearl Abyss a uz sa chvalili ze mocne makaju na zlepseni vlastneho enginu ..
"Seoul, South Korea—May 10, 2019—Pearl Abyss today released details about its next-generation game engine and has also unveiled two screenshots illustrating its graphical potential during a conference call, in which Pearl Abyss’ Chairman Daeil Kim was in attendance for. The development of new game engine was announced to be progressing at a “rapid pace” and will be able to respond and adapt to the rapid development of new technologies including cloud environments and game streaming.
Pearl Abyss’ has previously developed its own game engine, with its proprietary game engine powering the high-quality and realistic graphics of its hit MMORPG franchise Black Desert on PC, console, and mobile. The two screenshots released today live up to the company’s high standards and dedication to deliver the highest-quality visuals along with top-tier performance. In addition to graphics, the game engine will be able to secure and maintain high game quality, fast development speeds and compatibility across multiple platforms. Pearl Abyss has also confirmed that this next-generation game engine will be used to power its new games currently in development—Project K and Project V".
.. projekt V je vlastne DokeV.
.. long story short .. Square tulpasovia pouzili UE4, kde su pozadia 2D bitmapy a pandulaci v tuneloch doskakuju po 10 metrov ako na dreamcaste v Shenmue, co z FF7 remake robi lacny, laxny, technicky druholigovy produkt ..
.. korejci to maju jasne technicky lepsie, vratane traverzovania .. pre fun gameplay plati to co pisem na konci clanku .. to tam mate mat, ak nemate je to iba unudeny past gen flusanec.