01/11/21

Keď dvaja robia úplne to isté, len druhý za menej peňazí

Štylizovaná grafika ako na tom obrázku nižšie. Niečo také už v AAA alebo AAAA hre so skutočne veľkým budgetom tak skoro neuvidíte /večne pastelkové "blood free" Nintendo ignorujte/. Vývojárom vo všeobecnosti by pritom veľmi vyhovalo práve niečo tak technicky jednoduchšie, lacnejšie. Ľud si však žiada fotorealizmus a drahé asety. Je to vcelku problém. Kvalitná grafika potrebuje aj kvalitnú animáciu a audio. Fotorealizmus priťahuje živých hercov s veľkými finančnými nákladmi. Je to kapitálová pasca vedúca k nesmiernému nafukovaniu rozpočtu, ktorý si môže dovoliť iba málokto. Zároveň to znamená aj zvýšené riziko, veľkú hru na istotu za čo tie peniaze vlastne dám. Opatrnosť, zaprdnenosť, stagnácia, malá variabilita. Nekonečne dlhá doba vývoja hry, ktorá dokáže preskočiť aj celú jednu generáciu konzol. Gamebiz sa s tým nakoniec nejako vyrovná, malá kríza, to prechodové obdobie môže trvať aj viac ako 10 rokov a práve sa v ňom nachádzame. Zároveň táto situácia implikuje, že AA hry si môžu dovoliť viac slobody, invencie, revolúcie a zjednodušená grafika tam nevadí skoro nikomu. 

Little Devil Inside - je typický adept kategógie AA v kvalite AAA hry, nech už to znamená čokoľvek. Ide o steampunkové akčné RPG s ľahkými survival prvkami /ľahké = neotravujúce/. Chytanie rýb, varenie a podľa mňa zbytočné a pomalé poskakovanie po world mape. Ak sa chystáte na misiu do trópov alebo do bažiny je vhodné k tomu prispôsobiť svoje vybavenie, aby ste neboli handikepovaný. Upgrade transportných vehiklov. Spomína sa aj nejaká lokálna kooperácia alebo nahodné narážanie na iných hráčov. Asi nejaký asymetrický mulťák v štýle Souls hier. Tempo hry, dynamika, fun faktor, kvalita bojáku /udri a uhni, eh !!/  sa z videia ťažko odhaduje. Zázraky nečakám. Čo však zreteľne vidím je štylizovaná cartoon grafika. Lacnejšia na výrobu a flexibilnejšia ku herne revolučným veciam. Hurá.

Little Devil Inside - iba ďalšia PS2 hra z rýchlovarnej kanvice

Očakávam teda, že v hre na kopci v zime spustím údolím nabaľajúcu sa snehovú guľu a tá po ceste "pozbiera" enemákov. Alebo buchnem mečom po vianočnej jedličke a padajúci sneh zo stromu urobí to isté. Alebo ďalšiu stovku vecí viazanú na špecifické prostredie, ktoré tu môžem všetky vymenovať, ale už to robiť nebudem, lebo ide vždy iba o moje akademické cvičenie, ktoré je každému a zvlášť herným vývojárom ukradnuté. Little Devil Inside je teda očarujúca viktoriánska adventúrka, dobrodružstvo, ktorá robí herne presne to isté čo AAAA/AAAA mainstream len oveľa lacnejšie. Nič viac, stále herne tá istá PS2 hra. Čo nás dostane nazad ku nintendu, ktoré praktizuje práve tento "lacný" vychcaný, vývojarský biznis model a drahé asety do hier im nerobi 3000 indov v povodí Gangy. "Nová-next" hrateľnosť nad rámec toho čo zvládne PS1-PS2 je stále tabu aj pre "slobodný" AA segment.

2 comments:

  1. Podľa, mňa,treba,najprv, dotiahnuť fyziku "snehovej gule" a potom, nechať na AI nech,sa učí sama, podľa multaku 🤫

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... v roku 1997 s prvou Voodoo 1 som si myslel, ze o 25 rokov tu uz bude matrix. Nie je .. a dalej pokracuje plna prdel PS1-PS2 gameplay cez cely mainstream a hlavne pri AAA hrach !!

      Delete

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****