26/12/21

Robím to, čomu rozumiem a čo ma baví

Robím teda svinstvá. Do procesu o tvorbu dobrej videohry vstupuje ďalšia premenná. Extrémny nárast úzkosti, strachu, neistoty, lability a kontra agresie, cynizmu, toxického nihilizmu. Hráči aj vývojári. Viac satanáša ako v minulosti. Najprv však teoretický základ. Existuje jeden experiment s myškami. Mali tam napájadlo s cukrovou vodou a druhé so slabým promile alkoholu, ale dosť na to, aby im to urobilo chichotavú náladičku. Nechali ich pár dní si užívať party a potom na pedál s alkoholom, ktorým si pacičkou dávkovali svoju drogu - pripájkovali drôtik pod napätím, ktorý im dal nesmrtiacu ale primerane bolestivú šupu. Veľká väčšina myšiek pochopila a začala abstinovať, avšak 15% z nich /istá genetická predispozícia/ chodilo slopať ďalej napriek elektrickej masáži. Ďalší vedecký rozbor už necháme bokom. Tento zvierací model sa dá aplikovať aj na ľudí. Známa gaussova krivka súvisí s pojmom normálneho rozdelenia pravdepodobnosti. V našom prípade na oboch krajoch máte extrémne správanie /úplný abstinent versus pijaci alebo totálny nehráč versus dokonalý, patologický gambler/. V strede krivky je rozhodená priemerná, všedná populácia. A ešte jednu informáciu potrebujete vedieť. Platforma moci. Pozícia, kde máte nejakú väčšiu moc nad hmotou a ľudom a táto apriori aj zákonite priťahuje, ako ten chľast, ľudí prednostne s psychopatologicky zmenenou osobnosťou. Psychopatov, narcistické, manipulatívne persony, patologických hráčov. Hovädá a čurákov proste.

Teraz teda už chápete, čo sa deje, keď šéf Ubisoftu  - Yves Guillemot zúrivo povie, že NFT, voči ktorého zavedeniu sa u nich dosť revoltovalo, je iba začiatok. Čo je NFT z pragmatického hľadiska ? V prírode sa fauna a flóra snaží získať nad súperom konkurenčnú výhodu v boji o prežitie. Dnes sa "každý" z bežných ľudí a všetci pevne pricucnutý na platforme moci snažia jeden druhého okradnúť o kapitál. A je jedno ako túto rafinovanú schému pomenujete. NFT, krypto, mikrotransakie, loot booxy, iné pyramidové hry, politické sľuby. Takáto operácia má pre orgán, ktorý to vymyslel zmysel iba vtedy, keď z toho viac získa, než koľko jeho "služba" poskytne. Celkom sa teda vyhrievam v naivite a eláne blbcov, čo v NFT, krypto a mikrotransakciách vidia väčšiu slobodu, budúcnosť. V skutočnosti ide iba o klasického tunelovanie vášho majetku.

Yves Guillemot bol inak aj hlavnou postavou sexuálneho škandálu na Ubisoft pracoviskách. Nevieme o tom, že by preťahoval mladé stážistky ale vieme /a je to súdne overené/, že bohorovne toleroval podobné správanie, ak nedosahovalo priliš exponovanej polohy. Po odhalení týchto prasačiniek pristihnutých vrcholových manažérov iba presunul na iné miesto, nevyhodil ich z firmy a ani nepovedal dôrazne - "no ale fuj".

z ničoho vyrábame nové problémy a kladieme ich na kopu ku tým starým nevyriešeným

Od zlej atmosféry na pracovisku ťažko čakať zázraky a my to vidíme ako ich herné výsledky /v angličtine trefné slovo - OUTCOME/. Hry Ubisoftu, aj keď tematicky vždy lákavé, boli neustále kritizované za nedostatočné "dotiahnutie" do konca. Vnútorne rozbroje poliakov viedli ku kolapsu Cyberpunk 2077. Naughty Dog sa po útoku fanúšikov po uvedení TloU2 dokonale stiahol z verejného priestoru a pretože sa nepoučili, tak každé ich zriedkavé vyhlásenie aj dnes pre verejnosť je v rovnakom duchu - "tvrdo trvajú na inkluzívnej, WOKE revolúcií". Carl Gustav Jung, ten slávny psychiater povedal nasledovné, voľná parafráza: "ak nemáte dosť informácií o vnútornom stave pacienta sledujte OUTCOMES jeho  každodenného žitia". Po ovocí poznáš strom, vtáka po perí. A Ubisoft zjavne robí to čomu rozumie a čo ho baví, takže svinstvá.

Prečo vlastne musím pisať tak hlúpo zbytočné a dlhé články ? Lebo ideme do roku 2022, blížime sa ku 30. výročiu PS1. Dosť času pre každého idiota naučiť sa robiť aspoň dobré hry PS2 triedy a vnútorne dospieť, vyzrieť. Herný HW je konečne bez drakonických obmedzení. Prachy sa valia, lebo v tejto kríze /nielen Covidovej/ sa stane investícia do domácej zábavy veľmi vyhľadávanou. Píšem, lebo sa musíme okrem herného HW a kapitálu starať aj o krehké dušičky novej, progresívnej generácie. Ak ste si to nevšimli, tak ide o labilnú, uplakanú bandu, ktorých puberta sa z veku 12-18 rokov presunula do 18 až nekonečno. Pre mňa ďalšia stratená generácia konzol. Bezprecedentný exodus priposraných sráčov z Ubisoftu. Neformujú okolie, sami sa nechajú zlom deformovať a zlomiť. Laboratórne myšky z topiacej sa lode plné kuriev a pekelníkov.

Mravná reforma a vymetenie Augiášových chlievov. Presne to robil a ide urobiť aj dnes Vatikán, ktorý rieši svoj vlastný zoznam problémov. Reforma zvlčilých ľudí, nie základnej teologickej bázy, tá je axiomatická a dogmatická. Po dvoch nicejských a dvoch vatikanských konciloch /absolútne zasadným spôsobom moderovali celý svet/ súčasný papež spustil tzv. Synodálny proces. Po prvýkrát za 2000 rokov aj s aktívnym vkladom bežných veriacich, nielen vysvätených kňazov a biskupov. Je to obrovská vec. Carl Gustav Jung o dynamike ľudského života povedal, že detstvo a mladosť je "doobedie života". Vtedy má človek rozvinúť svoju sociálnu rolu a miesto vo svete. Potom prichádza kríza poludnia, napríklad v oblasti vzťahov, kariéry, alebo duchovná kríza. Je to čas, keď človeka môžu prestať baviť veci, ktoré ho vždy bavili. Potom prichádza popoludnie, čo je životná zrelosť. Človek vtedy zostúpi hlbšie. Môže, samozrejme, pokračovať v "doobedňajších" aktivitách a mechanicky budovať svoju svetskú kariéru, potom sa však stáva povrchným a prázdnym. 

Ak toto aplikujeme na dejiny kresťanstva - potom hovoríme najprv o dobe od vzniku kresťanstva po prah modernity. To bolo ono dopoludnie, keď cirkev budovala svoje doktrinálne a inštitučné štruktúry. Potom prišlo obdobie krízy, čas modernity, sekularizácie, nástup ateizmu, keď sa štruktúrami otriaslo. Čo je vlastne aj súčasný stav. Aj nástup pandémie či psychické a sexuálne zneužívania v cirkvi patria do poludňajšej krízy. Pápež František vyhlásením synodálnej cesty, čo je radikálna cesta k reforme kresťanstva začal novú epochu. A teraz sa pozrite na gamebiz a zaplačte. Ubehlo 20 rokov nového tisícročia a sme stále v puberte a v jednom byte so šialeným strýcom a ľahostajnými alebo sadistickými fotrovcami. Úplne absentuje centrálna synoda s autoritou, morálne charizmatické typy, kultivácia plebsu. Gamebiz neexistuje vo vzduchoprázdne, je súčasť veľkého celku. Príde mi však stále iba ako špinavá ulica v bronxe, kde si každý uchmatne svoj crack, speed, koks, trávu a tam aj zodpovednosť za seba a svet končí. "Gandalf for president".

Spoločnosť zlepšuje svoj produkt, aby nalákala viac zákazníkov. V istom bode získa monopolné postavenie. Produkt je dostatočné dobrý. Stratí sa hybná sila, ktorý vedie k jeho ďalšiemu zlepšovaniu. Velenie prevezme oddelenie marketingu a predaja, nie vývoj a výskum. Frakcie vo firme, ktoré stoja za marketingom si chcú svoje nové silové postavenie udržať a dokážu so spoločnosti aj inovátorov a šikovných inžinierov vysánkovať. Herné Sony dnes je vedené cynicky pragmatickým "vedúcim" predaja. A to čo som teraz napísal videl aj nebožtík Steve Jobs ako riziko aj pre vlastnú firmu. Opakujem sa, ale napriek skvelému HW sme uprostred klasickej veľkej krízy. Tupí konzumenti to nevidia, ale práve tá ich tuposť a benevolencia nás do tohto stavu dostala.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****