S príchodom každej novej generácie konzol sa tešíme na skokové zlepšenie technologickej stránky hier, ktoré nás nezadržateľne približuje ku "fotorealizmu" /grafického, fyzikálnemu, AI/. Na štylizovanej grafike alebo animácií samozrejme nie je nič zlé, ale v podvedomí sa snažíme v hre prekonať samotnú realitu. V hre na rozdiel od skutočnosti, je možné urobiť úplne čokoľvek, podobne ako v Matrix svete. Posledné Matrix herné koncept demátko na UE5 engine paradoxne nie je adekvátnou ukážkou potenciálu next gen konzol. To je ta horšia správa. Tá lepšia je, že na ňom robil malý tím s limitovaným časovým budgetom a ide vlastne o prezentáciu toho, čo je možné na UE5 /Nanite polygóny, Lumen svetlo, Niagara častice, Chaos fyzika, Mass AI/ urobiť doslova cez víkend. Ukazuje teda ako budú vyzerať bežné hry. Štandard. V budúcnosti na PS6ke, ako som opakovane avizoval, priam varoval, nás čaká integrácia filmového workflow do herných enginov s masívným využitím filmových asetov, hercov, profesionálov z réžie, scenáristov. Bude to chcieť nesmierne navýšenie rozpočtu pre AAA-AAAA hry a miliardové investície do vývojárských nástrojov. Dneškom začala budúcnosť.
Môj osobný tech-nerd názor na tu ukážku. Nechcem cynicky povedať, že som sklamaný alebo unudený. Až príliš dobre viem, ako tieto veci fungujú a čo dokáže aktuálny 200 wattový HW v konzolách. Toto demo má luxus 33ms/30fps časového okna pravdepodobne v rozlíšení okolo 1440p. Ulice prepchaté ľudmi, autami, plná vertikalita, 60fps, 1440p, RT reflexie - ľahko zvládneme v cross-gen hre už rok aj bez pomoci Unreal enginu. Svetlo je nadradené geometrii. A UE5 Lumen dokáže scénu nasvietiť výborne, dynamicky a v kvalite globálnej iluminácie. Masívna geometria /mnohonásobné instancie/ na novej RDNA2 s vhodným softvérom je úplná rutina. Tisíce panduľákov alebo áut nech vás už viac neprekvapujú. Je to plne v možnostiach moderných GPU s vhodným API. A spomeňte si na Eights Days pre PS3. Video s merakom snímkov za sekundu ukazuje nesmierne problémy Matrix dema udržať stabilne 30fps a akýkoľvek náznak "fyziky" a akcie ako búračky áut a výbuchy posúvaju framerate aj pod 20 fps. Typický Unreal Engine - práca s nim je pohodlná, prehľadná a rýchla ale daňou za to je veľmi zlý celkový výkon. S matrix demom pomáhali aj nejakí ľudkovia z The Coalition /Gears IP/, nech vás teda neprekvapí skorá a rýchla "garážová" konverzia práve do tejto franšízy, viď nižšie.
"Celé mesto, modely, moduly, bez licencovaných postáv Neo a Trinity bude súčasťou knižnice asetov v UE5, ktorý bude komerčne dostupný na budúci rok. Použite to ako matricu pre vlastnú závodnú hru alebo čokoľvek iné." - Unreal engine dev tím.
... Alan Wake 2 na Unreal engine, predpokladam, ze rovno na - UE5
ReplyDelete... z filmu ku hram, hra ku filmu, film do hry - tahajte prachy z kapsy .. sam seba sa pytam - ked budu robit nabuduce film za 250 mega tak je nezmyselne robit hru v kvalite filmu za dalsich 250 mega .. to bude chciet iny biznis ekonomo model, dohody, joint venture.
ReplyDelete